lørdag 29. mars 2014

Flislegging påbegynt

Da er vi godt i gang med flislegging på hovedbadet. Vi har valgt store grå flis på gulv, på en vegg og i dusjhjørnet. For lettere å få til fall på gulvet, valgte vi i tillegg moasikkflis på gulvet i dusjen. Selve dusjen blir noe smalere enn standard, da den blir 85 cm i bredde. I dybde derimot er den mer enn stor nok, da den her er rundt 115 cm. Så da blir det ok størrelse på dusjen. Som dere kanskje også legger merke til, er det skråtak, og dermed ikke så høyt på det laveste punktet i taket. Dermed må det spesialmål til når det kommer til dusjdør. Jeg tør ikke tenke på hva denne koster en gang. Og her er vi ved en ulempe ved å tilpasse det nye i forhold til det gamle - at det ikke blir standardmål på alt. Og når ting må spesialtilpasset blir sluttsummen noen tall større. Men som allerede nevnt, jeg tror vi klarer å komme i land til budsjett. 
Vi har også valgt avlangt sluk i dusjhjørnet. Dette fordi jeg i utgangspunktet tenkte å ha store flis i dusjen, og til store flis lar ikke en rund sluk seg gjøre. Men selv om det ikke var nødvendig med avlang sluk når valget falt ned på mosaikk, så synes jeg det ble litt stilig med denne løsningen. Ved badekaret valgte vi standard type. 

Jeg er forøvrig veldig godt fornøyd med valg av flis! De gir et røft og industrielt utseende, men i følge flisleggerne var de ikke direkte enkle å legge. Så kanskje ikke en oppgave man bør prøve på selv. Så nå gjenstår det å få på fiberpuss på de øvrige veggene. Må si jeg er spent på det ferdige resultatet. 

Da er det tid for å lage litt middag, for så å slappe av noen timer. 

Nyt kvelden :)

7 kommentarer:

  1. Superfine fliser!! Tror jeg også kommer til å gå for sånne:)

    SvarSlett
  2. Takk for det! Jeg tror flisene vil komme enda mer til sin rett når vi får på de hvite veggene + belysning i taket. Men veldig fornøyd med valget, og kan absolutt anbefale denne typen flis til andre :)

    SvarSlett
  3. Gleder meg til å se sluttresultatet:)

    SvarSlett
  4. Så stilige fliser dere har valgt :) Og den avlange slukristen hadde jeg veldig sans for!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  5. Kjempelekkert! =D

    Elin

    SvarSlett
  6. Takk for fine kommentarer :) Vi har fått på fiberpuss nå, så da blir det straks tid for maling!

    SvarSlett
  7. Jeg må tipse deg om INR sine dusjvegger/dører. Hvor man kan bestille på spesialmål uten ekstra kostnad (innenfor et bestemt intervall), samt at de skråskjærer. Fine løsninger, til en ok sum. :)
    www.inr.se/no

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...