lørdag 1. februar 2014

Rustikk minimalisme

Jeg synes dette kjøkkenet designet av interiørarkitektene Lyng-Jørgensen er nydelig. Enkel kjøkkeninnredning, bjelker, og et superstilig, men praktisk spisebord. I tillegg liker jeg godt den naturlige og kraftige peisen. Jeg driver å vurderer noe lignende selv, dog med lukket peisinnsats.

Ellers går det fremover med renoveringen. Det har vært mye møter og tankevirksomhet de siste ukene med diverse håndverkere og fagfolk. Å stå for det meste av koordinering og planlegging i et slikt prosjekt tar mye tid. I tillegg blir det maaaange turer på Byggmakker, da det er stadig noe som må kjøpes inn. Men endelig begynner vi å se konturene av hvordan det blir innvendig, og det er ikke mange dagene til det første rommet er ferdig. Apropos hus, nå skal jeg straks spenne på meg arbeidsklærne og ta en økt med malerkosten. En vegg med panel venter på meg!

Håper dere har en fin lørdagskveld :)

1 kommentar:

  1. Da jeg planla kjøkkenet her beregnet jeg hvor mange meter hylleplass og antall skuffer det var behov for. jeg planla også nøye hvor alt skulle settes/legges. Bortsett fra at innholdet i 2 skuffer har byttet plass er alt fortsatt der jeg planla. Det jeg forsøker å si - bruk veldig god til på planleggingen av innredningen. I tillegg til skap i hjørnet har jeg skap til matlagingsmaskinen ellers er det bare skuffer. Ikke velg bar kolonialskuffer, men husk at det er behov for en god del smale til bestikk, arbeidsredskaper, plastposer osv. Det ser elegant ut ikke å ha overskap, men ikke undervurder behovet for skapplass. Jeg er veldig glad i de lange benkene og den lange og brede kjøkkenøya her.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...