fredag 1. november 2013

Fired Earth baderomsmøbler





Fired Earth sine baderomsmøbler er vakre og stilfulle, og de passer både i det moderne og det tradisjonelle badeommet. Selv tenker jeg å innrede med et mer minimalistisk preg, men med elementer av tradisjonelt og gammeldags. Det øverste skapet er eksempelvis noe som fint kan passe inn, og som bryter opp det sterile og stramme preget. Møblene innen denne serien er ikke de rimeligste, og nevnte skap koster eksempelvis rundt 15 000 kroner. Selv synes jeg det er utrolig mye penger å bruke på et skap, og det kan jo være at vi finner et like fint et på IKEA til en brøkdel av prisen. Eventuelt at man kan bygge selv. Men fin inspirasjon er det.

Og endelig var det helg! Nå er det straks tid for at fredagsritualene kan begynne her i huset. Det vil si god mat, avslapning i soafen og et glass rødvin.

Kos dere på fredagskvelden :)

Alle produkter avbildet finnes på Fired Earth sine hjemmesider. 


2 kommentarer:

  1. Fine møbler! Det skapet koster like mye som vi brukte på å bygge hele hovedbadet, hi hi)
    Ønsker deg en herlig avslappende helg!
    Her blir det full rulle m bursdagsfeiring for 6- åringen)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  2. Som alltid er det en tilfeldighet når jeg oppdager for meg nye blogger. Og nå har jeg lest/kikket meg gjennom hele året. Du skriver veldig bra og har lagt ut fine bilder slik at det har vært lett å følge både tanke og prosess.
    Vi har også et stort og gammelt hus og sto i 2005/06 overfor en del av de samme avgjørelsene dere har tatt.
    Jeg kommenterer ofte når jeg synes jeg har tips å komme med. Og nå har jeg samlet opp:
    Den arken dere planlegger/bygger på baksiden ser veldig bra ut.
    Jeg er enig i at fliser er vanskeligere å holde rene enn de fleste forstår.
    Velg veldig godt lys på badet. Tenk at dere skal bo der til dere blir 60+. Hva med å montere et sminkespeil med lys på veggen (som på hoteller)? Jeg er ikke 60 enda og trenger både lys og forstørrelse når jeg sminker meg.
    Soverommet deres blir en drøm. Vi rev også lag på lag i noen av rommene.
    Jeg tror ikke det er så lurt å legge singel oppå leiren på tunet. Vi fjernet 30 cm leire, la duk og fylte på med grov subbus. Subbus blir kompakt etterhvert og gjør det stabilt å kjøre på. I singel "synker" man ned.
    Vårt kjøkken er på ca 35 kvm. "Øya" er på 240x90cm. Jeg trodde den ville bli for stor, men det er den ikke. Vi kjøpte kjøkken på IKEA, og brukte det tegneprogrammet. Det kan du uansett gjøre. Det er lettere å se om løsningene blir gode i 3D.
    Jeg synes det er smart at dere har satt vaskerommet/vaskemaskinen i 2.etasje, det har vi gjort også. Jeg er veldig fornøyd med vårt vaskerom. det er nok større enn deres, men dere har jeg symaskinen også. Nesten det beste med rommet er tørkeplassen. Jeg foreslår at du kikker på bloggen min og spesielt ser på vaskerom og kjøkken i etikettlisten.
    Lykke til videre.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...