onsdag 3. juli 2013

Maling i hus!


Da har jeg fått tak i 40 liter med Optimal maling fra Jotun. For dette betalte jeg tilsammen 4000 kr, noe som må regnes som en god pris. Vanligvis ligger denne malingen på 1300-1400 per spann. 

Vi har kjøpt ferdig grunnet bordkledning, noe jeg ikke er direkte lei meg over. Det koster noen tusenlapper mer, men dette er en vel verdt investering med tanke på alt arbeidet som gjerne går med til grunning. Jeg har i kveld gyvd løs med Visir oljegrunning rundt spikerhullene, slik at vi skal være sikre på at kledningen er helt tett for vann og fukt. Det er ikke sikkert dette er nødvendig, men det er hva vi ble anbefalt på malerforretningen. Spørs om det bare blir på en vegg... Det er mulig at vi begynner med selve malingen i morgen, men det er avhengig av værforhold og om andre arbeidsoppgaver dukker opp på veien. Uansett, det er veldig kjekt å se at det nye huset tar form, til tross for at det på nåværende tidspunkt ser ut til å ha fått vannkopper. 

Fin kveld til dere!

 Today I have bought 40 liters of Optimal paint from Jotun, a Norwegian paint company. For this I paid 4000 NOK, approx $ 650, which is a good price. Normally this painting costs about $250 for one bucket (10 liters). You can buy cheaper paint too, but since this type is considered to be one of the best on the marked, I chose this one. Maybe now I don't have to paint the house for another decade. That I can like. Good evening to all my readers :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...