tirsdag 25. juni 2013

Ryddig sa du?




Å ha et gullende rent hjem er en tanke som for tiden er heller fjern. Her snakker vi lysår altså. Heldigvis er jeg så mentalt forberedt på denne renoveringen, at jeg nærmest synes det er sjarmerende når stua og hagen vår er blitt forvandlet til en slagmark.

I går brukte vi mye tid på å ta ut gamle vinduer og sage ut hull der de nye vinduene skal være. Det er ikke en jobb for hvermansen å skulle sage seg gjennom en tykk og kompakt tømmervegg. Jeg synes det er tungt bare jeg skal løfte motorsaga. Men mulig jeg, med mine o så kraftige biceps (not), ikke er den beste målestokken. Når det kommer til saging har jeg et godt tips til andre ferskinger i gamet. Dekk for all del til åpningen med presenning FØR det sages i treverket. Da slipper man sannsynligvis at absolutt hele rommet ser nedsnødd ut. Og ja, jeg snakker av erfaring. Vi brukte store deler av kvelden på å støvsuge gulv, sofa, bord, pc, tv-benk...you name it. 

Forøvrig var gårdagen svært så effektiv. I tillegg til å ta ut vinduer og sage nye hull, jobbet vi  med oppretting og utlektning. Jeg må heller ikke glemme å nevne all ryddingen som vi fikk unnagjort. Dette går jo så det griner!

Having a clean and neat home is quite distant thought at the moment. We're talking light years away...Luckily I'm well prepared for this journey, to the point where it's almost charming having a living room that looks like it's been bombarded.  As you can see from the picture, we have cut in the wall with a chain saw. The timber wall is hard and thick, so it's heavy work, but I believe it's worth the effort. Soon there will be new windows in the holes. Looking forward to that. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...